massa tankar

När gråa ögon ser svart

Kategori: Allmänt

Det var någonting för längesedan som fick mig att bryta. Jag vet inte vartifrån det kom. Men minnen blev min vardag. Jag kunde inte fokusera på nuet och blev fast i vad som hade hänt. Små saker blev med ens stora, lätta saker tunga och jag försvann in. Jag vet inte var, men jag vet att när jag kom ut så lärde jag  mig uppskatta vad jag har. 
Det har aldrig hänt någonting i mitt liv, även om jag antar att det kommer. Men det känns som en transportsträcka. Inget jag ville skulle förändras på djupet. Men på ytan så var det ett tråkigt liv. Jag ville vara intressant som alla andra. Tills en dag då det faktiskt hände någonting. 
Skakig i resten av mitt liv, och det blir värre. 
Men om man skulle gå och vänta på problem, vad skulle livet vara då? 
Somliga säger att vi lever i evighet fast döden är det sannaste som de vet. 
Bitterhet må vara det tråkigaste och jävligaste ordet som skapats. Vad fan ska det vara bra egentligen? Att vara bitter, grå och mulen. Vad är det att sträva efter? Ta vara på det du har istället och tänk på föregående inlägg. 
För en dag kommer du behöva den drivkraften som du bygger inifrån när det verkligen gäller så finns den där och hjälper dig genom det som du definierar svårt. Men ifall livet alltid skulle vara svårt så är det nästintill omöjligt att söka hjälp inifrån när det väl gäller. För den är redan utdöd, och det är trots allt sant. 



Kommentera inlägget här: