massa tankar

You don't know how lovely you are

Kategori: Allmänt

Snart har det gått ännu ett jullov, som denna gången var nästintill sjukligt behövt. Jag höll på att dränkas i min egen tillvaro och kunde inte vara mer tacksam för dessa lediga dagar. 
 På toppen av detta så är det nu ett nytt år. 2014, nya möjligheter. Dock så har jag lovat mig själv att inte ge några löften, för du vet aldrig vart vägen tar dig. För mig ändras tillvaron varje dag, du kan aldrig ta någonting för givet. Ett löfte känns som att fastslå sin frihet, tolka mig rätt nu, men för min del så kan jag aldrig veta vad jag känner imorgon. 
Det låter så satans överdramatiserat, men har du inga löften har du heller inte några förväntningar som brister om du misslyckas. Vilket i sin tur bara gör det helt fantastiskt och ger dig livsglädje och hopp, om du faktiskt lyckas! 
Jag har gjort min egna lilla tolkning av detta året och har bedömt det till att bli lyckans år. Inte bara för att jag blir 18, straffmyndig, kan ta körkort eller ta en öl på Arimans utan att bli utslängd kl 22. Utan för detta året har jag sett komma (ja, jag är synsk), det har byggts upp en energi inför detta året som kommer att urladdas på ett eller annat sätt. Jag känner mig inspirerad till att göra en massa olika saker, på ett helt nytt sätt.
Man har lärt sig mycket kloka ord som man tänker sätta i verket detta år. År 2014 ska jag välja glädje och slösa med kärlek. 

Självklart så har allting två sidor, det är inte alltid som man tror att det är. Alla tider är tuffa på sitt sätt, men vad skulle man vara om det inte fanns misslyckanden. Men gör dina misstag och gör dem tusen gånger om, bär erfarenhet av dem och gå vidare. Allting har två sidor, man måste kunna möta båda, annars är man inte människa. 

Nu kanske ni tänker: Fanny, förihelvete det är bara nytt år det är inte som att du bara har en dag kvar att leva och måste skriva ner de smartaste sakerna du tror att du kan komma på. Svar på tal: nej, sant, jag vet. Men ägna det en tanke.

Förresten, jag må vara 50+ in my mind, men snälla kolla på Julie & Julia.

Gott nytt år! 





Kommentera inlägget här: